What kicked off development of WarioWare D.I.Y.? Abe-san, would you start us off?
(Editor’s note: Original interview was posted in the Japanese Nintendo website on April 2009)
What kicked off development of WarioWare D.I.Y.? Abe-san, would you start us off?
Sure. To tell you the truth, I’d been thinking about (the Japanese original name of) the title, ”WarioWare D.I.Y.” for quite some time. So I looked for the old files, and I found text dated September 2003.
We made WarioWare, Inc.2 in six months. The (original Japanese name of the) name WarioWare D.I.Y. is found in text written about the time development of that game finished. 2WarioWare, Inc.: The second game in the series. Released in Europe in September 2004 for the GameCube.
When we were working on WarioWare, Inc., making the microgames was lots of fun. Even though it was work.
I mean it was so much fun that it was hard to imagine it was work at all. (laughs) Normally in game development, the staff is divided into areas of expertise.
But for WarioWare, Inc., one person drew the images and wrote the program for each microgame. On fast days, I was making one game a day.
If you hadn’t worked at that pace, you wouldn’t have been able to complete so many microgames in time for the release.
Exactly. A while ago, some software was out for making RPGs and shooting games. I remember it was fun when I tried it. But I don’t think I ever completed anything.
It takes quite a long time to complete one game, and somewhere along the way I would quit. I used to write my own manga. I would always give up part of the way through a long story, but I could do a short comic strip.