Laat ik eens uitleggen waarom de productie werd gestopt.De oorspronkelijke bedoeling was dat ‘Walk with Me!’ veel eerder voltooid zou worden, maar de ontwikkeling van de software werd vertraagd en de datum van verschijning overlapte die van de Nintendo DSi, in Japan. Zoals je allicht weet, heeft de DSi geen spelcassette-aansluiting voor Game Boy Advance-spelcassettes, en dus zou je dit spel niet kunnen spelen, tenzij je een oorspronkelijke DS of een DS Lite zou hebben. Ik dacht dat de klanten die de DSi kochten het niet leuk zouden vinden als we gewoon door zouden gaan en deze software op die manier uitbrachten, dus besloten we de productie stop te zetten.
Je teleurgestelde gezicht, toen je opstond om mijn kantoor te verlaten, staat op mijn netvlies gebrand. Ik weet zeker dat het ook voor jou een enorme schok was toen je het nieuws vernam, Akita-san.
Toen ik het nieuws hoorde, was dat natuurlijk een schok voor me. Maar dat het geen spelcassetteformaat zou krijgen, betekende dat we het compacter konden maken. Ik besloot het helemaal opnieuw vorm te geven.
Je hoefde het niet meer de juiste vorm te geven om in de spelcassette-opening te passen.
Toen het nog het formaat van een spelcassette had, kon je de gegevens overbrengen door het simpelweg in de DS te steken.
Toen stak weer een nieuw probleem de kop op. De Game Cards voor de DS zijn heel klein en dun. Waar konden we een infraroodontvanger onderbrengen op zo een Game Card?
Juist. De oorspronkelijke ontwerpers hebben er geen rekening mee gehouden dat iemand ooit een infraroodontvanger op de Game Card zou plaatsen.