Depth More Than Volume
Imamura-san, what did you find when you switched from the Nintendo DS system to the Nintendo 3DS system?
We were among the first to develop software for the Nintendo 3DS system, so a sufficient development kit didn’t exist at the time.
We tried a number of approaches, and then one day it suddenly started popping out.
But even though you were among the first ones, you ended up doing more than just introducing a sense of depth. It turned out great, including light filtering down from above the water surface.
At first, the bubbles didn’t look realistic, so we added a number of elements to make the game look more real.
So I’m really glad we changed it over to the Nintendo 3DS system. But I think it would have turned out even better if Miyamoto-san had told us sooner that he wanted to make it for the Nintendo 3DS system! (laughs)
No. We lowered those hurdles. There are certain hurdles, though. Once everyone gets over them, I think they will find this game to be incredibly fun. Once you’re able to move that big submarine around the way you want, a world awaits that you can thoroughly enjoy. I hope everyone will plumb those depths of the game.
There’s a lot I would like to say. In particular, depth charges fall from above in the Missions mode. Since you move so slowly, avoiding them is a tense experience.
Like Sugiyama-san, I think this game has a high learning curve at the start, but once you get better at it, it’s all the more fun because of that.