Meer diepgang dan volume
Imamura-san, wat vond je ervan toen je overstapte van het Nintendo DS-systeem naar het Nintendo 3DS-systeem?
We waren een van de eerste teams die software ontwikkelden voor het Nintendo 3DS-systeem, dus er bestond toen nog geen degelijk ontwikkelsysteem.
We probeerden enkele verschillende benaderingen, en op een dag begon het er opeens uit te springen.
Ja, geweldig. Rond de dag voor onze presentatie begon het er driedimensionaal uit te zien. Als dat niet zo was geweest, had dat misschien wel het einde betekend voor het hele project. (Iwata lacht.)
Eerst zagen de bubbels er niet realistisch uit, dus voegden we er een aantal elementen aan toe om het spel er echter uit te laten zien.
Dus ik ben erg blij dat we het hebben overgezet naar het Nintendo 3DS-systeem. Maar ik denk dat het nog beter was geworden als Miyamoto-san ons eerder had verteld dat hij het voor het Nintendo 3DS-systeem wilde maken (lacht)!
Nee. Die horden hebben we verlaagd. Maar er zijn nog steeds bepaalde horden. Zodra iedereen daar overheen weet te komen, denk ik dat ze dit spel ontzettend leuk zullen vinden. Als je eenmaal in staat bent om die grote onderzeeër te navigeren zoals je wilt, staat je een wereld te wachten waar je volop van kunt genieten. Ik hoop dat iedereen zich in de dieptes van het spel zal storten.
Ik zou een heleboel willen zeggen. In het bijzonder over de dieptebommen die in het speltype Missions van boven naar beneden komen vallen. Aangezien je schip zich zo langzaam voortbeweegt, is het een intense ervaring om ze te ontwijken.