Thank you for coming today, everyone.
I want to convey fully to the people of the world how Kirby’s Epic Yarn was made, so I invited the developers to gather here today. During the first half of this session of “Iwata Asks,” I will be speaking with developers from Good-Feel1 and Nintendo, and during the second half I’ll move on to the developers from HAL Laboratory.2 Could everyone from Good-Feel please introduce themselves? 1Good-Feel Co., Ltd.: A software developer whose key concept in development is making some things that “feel good.” Good-Feel’s main office is in Kobe, while their development activities are based in Tokyo. 2HAL Laboratory, Inc.: A software developer that has worked on the Kirby and Smash Bros. series, among others. Nintendo president and CEO Satoru Iwata worked as president for HAL Laboratory. In 2010, HAL Laboratory celebrates the thirtieth year since its founding.
I’m Ebisu from Good-Feel. As one of the producers of this game, I was in charge of management and administration at Good-Feel. I could say I also did a lot of random chores, but this time I went beyond that and did a number of things as a member of the staff actually making the game.
You were a producer, but you also immersed yourself in actually making the game.
I’m Sei from Good-Feel. I was director of this game. But for the most part, I too was just performing random chores. (laughs)
I’m Kono from Good-Feel. I was chief planner during the planning phase, but early after the project had begun, I was in charge of designing the game world as chief designer. For the most part, this was my first time to be so broadly involved in game development, so this title came to mean a lot for me.
I’m Matsumiya from the Software Planning & Development Department. I, too, was a producer. This is the second game, after Tales in a Box 3, that I have produced together with Good-Feel. This time, I offered my opinions over a wide variety of subjects, from broad areas like the general direction the product should take to adjusting the finer details of the levels - like raising platforms a little higher and so on. 3Tales in a Box: Hidden shapes in perspective! is a puzzle-adventure game released as Nintendo DSiWare in June 2010 for 500 Nintendo DSi Points. Players turn their head or Nintendo DSi system to peer into 3D images on the screens in order to find hidden items or words. For more information about Tales in a Box, click here.
You have experience working in the Software Quality Control Department, the predecessor of the Mario Club4, and you’ve always been good at playing video games, so you’re a producer with a solid perspective when it comes to adjusting difficulty levels and designing maps. 4Mario Club Co., Ltd. is responsible for the debugging and test play of Nintendo software during its development.
I’m Watanabe from the Software Planning & Development Department. I helped coordinate the project. I’m not good at playing video games like Matsumiya-san is, and it was my first time to work on an action game. Even though I didn’t have any particular knowledge to apply, I would say things like “This stage is sort of boring” and “It’s kind of hard here.”
You were in charge of taking the place of beginning players and voicing your undefined feelings. (laughs) That’s important for a Kirby game.