What was your first impression, Ishikawa-san?
Right. (laughs) All I could think about was what we could do to complete the work we’d been assigned within that timeframe. One of the main sound designers for Kirby’s Epic Yarn, although he isn’t here today, was Tomoya Tomita at Good-Feel. At that time, he had already created a perfect soundscape for the game. But the quality was extremely high, using sound to express a softness as would befit a world of yarn. The three of us here today discussed how we could create that soft sound, but no one had any idea how to.
And what’s more, you needed the sound to make people who have played the previous Kirby games think, “Ah, now that’s Kirby!”
Right. In the space of a very short time, we needed to complete the mission of making music that wouldn’t make people say, “Oh, that’s the same as always!” or “That’s not right!” but would make them say, “Hey, I like that!”
Ikegami-san, you were in charge of the sound schedule. Why was it so tight? Was Nintendo pushing you too hard?
No, no, they weren’t. (laughs) HAL Laboratory didn’t become involved with the sound until some time had passed. At first, I was just going to supervise on my own, but Good-Feel was making a game with such an awesome theme, and I loved the music Tomita-san had made, so I thought, “Let us do it, too!”
No, no, it wasn’t like that! (laughs) When we decided to put in the Kirby music from earlier games, I thought about giving the score to Tomita-san and having him arrange it for the world of yarn theme. But he was in trouble schedule-wise, so I thought, “This is our chance!” (laughs)
Yeah. (laughs) And while Ishikawa-san and Ando-san’s schedules were also tight, they said it would be a pleasure.
Ando-san, what did you think when faced with making the sound in such a short period of time?