You received the algorithm12 developed by Panasonic, which added a special essence that a conventional activity meter doesn’t have. How did development of Fit Meter begin?12. Algorithm: A specific method or procedure for processing information. Here, it means a variety of methods and computations for calculating burned calories.
First, we thought about what kind of activity meter we could make that would be right for Nintendo – and I wanted one for use when hiking in the mountains!
It did! (laughs) Then we focused on exercise intensity. For example, climbing stairs is about eight METs13 of activity. But the usual activity meter isn’t that accurate.13. Eight METs: A single MET represents a sitting position at rest. Intense running is 13 METs. Light walking is four METs. Vacuuming the floor is three METs. Carrying something heavy is eight METs.
That’s right. I try to use the stairs at lunch, but climbing to the seventh floor without using the elevator is pretty hard.
Stairs are hard. Eight METs is actually a fair amount of exercise. When I ride a bicycle, I always wear a heart rate monitor and measure speed and number of rotations, but it has an atmospheric pressure sensor and can measure altitude changes. It’s encouraging to know you’ve climbed a hill, so I asked Matsunaga-san and Hayashi-san to include an atmospheric pressure sensor in the Fit Meter.
This really did start with your hobbies! Matsunaga-san, what did you think when he asked to include an atmospheric pressure sensor?
Sugiyama-san actually showed me a graph of changes in elevation from when he cycles, but to be honest, at first I didn’t see what was interesting about it at all.
At first, there was zero resonance between you and the rest of the group. (laughs)
(pointing at Matsunaga-san and Hayashi-san) To be frank, these two don’t work out much!
I haven’t really hiked up mountains before, so (glancing at Hayashi-san) h-how is it?