MySims SkyHeroes
Disengage that landing gear and get ready to blast into the blue as Electronic Arts bring aerial combat adventure MySims SkyHeroes soaring onto the scene for Wii. The sky's the limit!
In MySims SkyHeroes you will ascend to the clouds and fulfil your potential as an ace pilot. Join the rebels and take to the air on wings of steel in combat against the legions of Morcubus' vast drone army. Success will put an end to the reign of a scheming tyrant - failure... is not an option.
Effortlessly controlled using the Wii Remote and Nunchuk, MySims SkyHeroes will have you bravely zipping through the clouds on air raids, swooping skillfully in aerial races and pulling slick manoeuvres in dogfights to evade hailstorms of lead.
On this journey your creativity alone decides the image your foes fear because the appearance of your pilot and plane can be fully customised; successfully completing challenges unlocks further items and options for customisation so you can just go wild! Over the course of your adventures regularly hop by the hangar to optimise your plane's performance with upgrades and tweaks, make sure you get the best from the old girl before you're up, up and away!
As you fly you'll have to keep an eye out for power-ups that can be grabbed to enhance your attacking and defensive options. Use the Multi-missile power-up to fire an explosive barrage at your enemies, or disappear from sight by picking up the Radar jammer. There are 11 to get hold of in total, all offering a great way to gain an airborne advantage!
To keep you coming back for more, My Sims SkyHeroes features a host of game modes. There's Quick Play mode for when all you need is a swift soar, the Story mode for solo heroics, and multiplayer for when your computer-controlled wingman just isn't enough. Play co-operatively or competitively in races and dogfights, on teams or solo, simply choose your challenge and fly. Two players can duke it out in split-screen multiplayer and up to six pilots can touch the same sky online via Nintendo Wi-Fi Connection.
Set the heavens afire and foil a fiendish plot in MySims SkyHeroes, a thrilling pulp adventure for Wii. Will you rise to the occasion?