Vecht om te overleven terwijl je een uitgestrekte, vreemde planeet ontdekt in Xenoblade Chronicles X, exclusief voor de Wii U. In deze epische sciencefiction-RPG ga je op avontuur in een enorme open wereld. Kruip je achter het stuur van enorme gemechaniseerde exoskeletten die Skells worden genoemd, om de planeet te verkennen en allerlei gevaren te bestrijden.
Mira is een enorme buitenaardse planeet met reusachtige oceanen, wijdse grasvlaktes, torenhoge bergketens en exotische oerwouden. In iedere omgeving kun je andere geheimen ontdekken en kom je voor nieuwe uitdagingen te staan. Tijdens je omzwervingen ligt de hele wereld voor je open. Verken uitgestrekte gebieden, kijk hoe hun ecosystemen tot leven komen en kom oog in oog te staan met onbekende, reusachtige beesten, die je kunt verslaan om kostbare grondstoffen te bemachtigen. Bezoek alle plekken op verschillende tijden van de dag. Wie weet wat voor verrassingen je 's nachts tegenkomt op een locatie die je al eens bij daglicht hebt verkend...
Ga met je team op pad om Mira in kaart te brengen, vecht tegen reusachtige monsters en ga op zoek naar andere overlevenden. Als je geen andere keuze hebt, ga dan de strijd aan in realtime-gevechten boordevol actie. Gebruik een combinatie man-tegen-mantactieken, langeafstandsaanvallen en speciale moves die Arts worden genoemd. Ieder personage heeft zijn of haar eigen vaardigheden en Arts, dus kies teamleden die elkaar goed aanvullen en werk samen!
Met Skells – enorme, gemechaniseerde exoskeletten die van vorm kunnen veranderen – kun je jezelf razendsnel verplaatsen of vijanden verslaan die te groot zijn om met conventionele wapens te grazen te nemen. Skells kunnen naar locaties vliegen die je voet niet kunt bereiken, in voertuigen veranderen waarmee je over het land en het water kunt racen, en klappen uitdelen aan vijanden waartegen je anders kansloos bent.
Voer missies uit om te zien hoe het verhaal zich ontwikkelt, versterk de band met je teamgenoten en ontmoet nieuwe personages. Tijdens sommige missies moet je een bepaalde vijand verslaan, zeldzame grondstoffen zoeken of een onbekend gebied in kaart brengen. Welke missies je kunt uitvoeren, hangt af van het tijdstip van de dag.
Aan het begin van de game kun je je eigen avatar maken door een geslacht, gezicht, lichaam, huidskleur, kapsel, ogen, make-up en stem te kiezen. Je kunt helemaal zelf bepalen hoe je held eruitziet en klinkt. Gebruik alle mogelijkheden die je hebt, om een personage te maken met wie je je kunt vereenzelvigen, voordat je aan je ontdekkingsreis op Mira begint.
Sluit je aan bij een online team* om informatie over voorwerpen, missies en gebieden te delen met andere spelers, of speel coöp-missies met zijn vieren. Je kunt ook de avatars van andere spelers rekruteren en in de singleplayerstand gebruiken.
Ontrafel de geheimen van je nieuwe thuisplaneet en vecht voor het voortbestaan van de mensheid in Xenoblade Chronicles X, exclusief voor de Wii U.