GameChat, a brand new feature on Nintendo Switch 2, lets a group of up to 12 people chat while playing games.
With GameChat, you can play games and hang out like you're all in the same room, even if you're miles apart.
Up to 12 people can join a voice chat session. Up to four people can share their game screen or take part in video chat simultaneously. GameChat is only available on Nintendo Switch 2.
Once you've set everything up, you can start GameChat, respond to chat invitations from friends, or quickly mute others using simple controls. Press the C Button on the right Joy-Con 2 controller to get started without pausing the action.
Nintendo Switch 2 features a built-in microphone so you can start chatting straight away!
The Nintendo Switch 2 camera is a dedicated USB-C camera made especially for Nintendo Switch 2.
The camera's wide-angle lens can capture the whole room and be easily adjusted, so even a big group can get in on the fun.