A journey of discovery
Uncover the sinister truth surrounding Elysia, a mystifying cyber-world where memories and dreams are stored, accessed and re-lived. Immerse yourself in a deep, thought-provoking narrative as you try to piece together your identity, make sense of the world around you and expose an unsettling conspiracy. But beware: some mysteries are better left unsolved...
The year is 2027, and mankind’s greatest scientists have pioneered a major breakthrough in the quest for eternal life with the invention of Digital Soul Providers – sprawling servers that preserve digital interpretations of the very essence of human life on a huge network.
As the latest product of this technology, Elysia garners universal acclaim and prestigious accolades from all corners of society, even being named by critics as “the single most important development in the history of the human race” (Era Magazine, 2027).
On the surface, Elysia does indeed appear to be a veritable utopia – its users are free to explore their most precious and cherished memories for eternity, freed from the limitations of a worldly existence. But not all is as it seems, and something sinister is afoot.
In the midst of a ferocious lightning storm, you are plunged headfirst into the depths of Elysia, where hazy visions provide the only clues to your identity and history. Waking on a strange ship, you see a winged apparition emerge from the darkness and destroy the vessel, tossing you into the barren wastes below.
To discover the truth of who you are and how you got here, you must journey across the hauntingly beautiful, neon-soaked landscapes of Elysia, solving puzzles and collecting a wealth of lore from 40 unique locales as you go. Explore every inch of ancient desert ruins, navigate palaces and university buildings, and trek through tropical jungles in search of clues and remnants of the outside world.
Utilise powerful abilities known as ‘hand powers’ to manipulate time and fade objects in and out of existence as you directly influence the very fabric of the world around you. Unlock and use the Phase, Play, Destroy and Corrupt abilities to solve mind-bending puzzles and bring to light the disturbing activities of those who created Elysia.
Experience a compelling plot full of intrigue and suspense, expertly crafted by award-winning developer Wales Interactive. Meet a cast of mysterious characters whose fates will become intertwined with yours, resulting in a number of branching story paths and multiple endings to discover.