Een ontdekkingsreis
Ontdek de duistere waarheid achter Elysia, een geheimzinnige cyberwereld waar herinneringen en dromen worden bewaard en beleefd. Dompel jezelf onder in een diepzinnig en prikkelend verhaal terwijl je je identiteit stukje bij beetje probeert te achterhalen, de wereld om je heen moet verklaren en een sinistere samenzwering onthult. Wees wel voorzichtig, want sommige geheimen kunnen maar beter in nevelen gehuld blijven...
Dit is het jaar 2027. De briljantste wetenschappers hebben de droom van het eeuwige leven weten te verwezenlijken dankzij de uitvinding van Digital Soul Providers – immense servers die digitale interpretaties van het menselijke leven bewaren op een reusachtig netwerk.
Elysia is de nieuwste stap in deze technologische ontwikkeling. Het systeem wordt gehuldigd in alle lagen van de samenleving en wordt gezien als "de belangrijkste ontwikkeling in de geschiedenis van de mensheid" (Era Magazine, 2027).
Op het eerste gezicht lijkt Elysia inderdaad een ware utopie te zijn. Gebruikers kunnen hun meest gekoesterde herinneringen steeds weer opnieuw beleven zonder beperkingen. Toch herbergt Elysia een duister gevaar.
Tijdens een helse onweersbui daal je af in de diepste krochten van Elysia, waar je op basis van vage visioenen moet achterhalen wie je bent en waar je vandaan komt. Je ontwaakt op een onbekend schip. Er doemt een gevleugelde gedaante op uit de duisternis, die het schip verwoest. Zelf sla je overboord.
Om te achterhalen wie je bent en hoe je in Elysia verzeild bent geraakt, moet je door prachtige maar spookachtige landschappen reizen, die baden in het neonlicht. Het is jouw taak om puzzels op te lossen en flarden van verhalen aaneen te rijgen op 40 unieke locaties. Verken eeuwenoude ruïnes in de woestijn, dwaal door paleizen en universiteitsgebouwen en baan je een weg door tropische wouden om aanwijzingen en overblijfselen van de buitenwereld te zoeken.
Met krachtige eigenschappen die 'hand powers' worden genoemd, kun je de tijd naar je hand zetten en voorwerpen laten verschijnen en verhullen. Zo kun je het weefsel van de wereld om je heen veranderen. Met de eigenschappen Phase, Play, Destroy en Corrupt kun je complexe puzzels oplossen en licht werpen op de zorgwekkende motieven van de makers van Elysia.
Ervaar een meeslepende plot vol spanning en intrige, die op meesterlijke wijze is opgebouwd door de bekroonde ontwikkelaar Wales Interactive. Ontmoet geheimzinnige personages wiens lot met het jouwe vervlochten raakt. De loop en afloop van het verhaal hangen af van de keuzes die je op je tocht maakt.