CI_NSwitch_AstralChain_Overview_Background_01.jpg
In the near future, Earth has been invaded by otherworldly creatures known as chimeras. Corrupting the world with a mysterious substance called Red Matter, these monsters have forced mankind to take refuge on a multi-cultural city called the Ark.
When the chimeras reach the Ark, the only hope for survival is Neuron, an elite police task force with a very special weapon codenamed Legion. Choose between two playable characters – one male, one female – to join Neuron’s ranks and work with the Legion to stop the invasion once and for all!
Police officers by trade, twins by blood – choose one of two siblings, then join the ranks of Neuron and work to solve the mystery of the invasion. With the help of a special living weapon called the Legion, battle together against the invaders and hunt for evidence to crack the case before mankind is wiped out!
Armed with a standard-issue triple-changing weapon, capable of taking the form of a baton, blaster or sword, every Neuron officer can hold their own in a scrap. By summoning their Legion to battle beside them though, they can really take the fight to the chimeras.
Watch for flashes of light appearing during attacks or after successfully dodging an incoming strike! Time your response to counter or, better yet, perform a Sync Attack with your Legion to do serious damage to the enemy. If your foe is weak enough, you might even strike a finishing blow – send in your Legion to rip out the enemy’s core and the Legion’s Limiter Gauge will refill, allowing it to continue fighting even longer!
Each Legion has its own unique form and combat style, as well as special abilities that can be used both in and out of combat. By bonding with the different Legion forms over time, you’ll be able to switch quickly between them to take advantage of each one’s unique abilities.
The bruiser of the team, able to pick up and throw objects both in and out of combat. Alternatively, wear this Legion like a suit of armour to overwhelm enemies with a flurry of high-speed punches.