Op de rand van de ondergang
In de nabije toekomst wordt de wereld aangevallen door buitenaardse wezens die chimera's worden genoemd. Deze wezens besmetten de wereld met een mysterieuze substantie, Red Matter genaamd. De mensheid is genoodzaakt hun toevlucht te nemen tot de Ark, een multiculturele stad.
Wanneer de chimera's de Ark aanvallen, rust alle hoop om te overleven op de schouders van Neuron, een speciale politie-eenheid die over een uniek wapen beschikt met de codenaam 'Legion'. Speel als man of als vrouw, sluit je aan bij Neuron en werk samen met de Legion om de dreiging voor eens en altijd te stoppen!