Soulblight
Soulblight is a dark, unforgiving, top-down action roguelike luring you to cross the thin line between good and evil. Instead of XP grinding, it introduces a Tainting Mechanic. While traveling through the shattered reality of the Sanctuary, you will receive personality traits based on your choices. These will be the main source of your strength. To harness them, you will have to act accordingly.
As you go deeper into the Sanctuary you’ll be able to add more Taints to your character’s personality making the shifting levels of the dungeon itself a skill tree of a kind. However with each new Taint you’re a step closer to the point of no return. Are you sure you know where it is?