Dominant Mind - Code Breaker Game
If you are a lover of logic games, this is the right game for you! People have always been interested in challenging the mind with mind games and exercise the brain with brain training games. Our brain is a muscle and just like every other muscle. It needs exercise to develop and keep fit!
The logic and Dominant Mind - Code Breaker Game game rules are very similar to a mind game called Bulls and Cows that was played with a pencil on paper. Ready to get your brain training?
The code breaker only gets one peg for every covered color that they guess right. If there are two pins of the same color hidden behind the shield, and the player guesses that there are three pins of that same color, the player can still only get two pegs indicating the right color.
Once the feedback has been provided the code breaker has a new attempt to guess the color/placing and break the code, with the help of the feedback and logical thinking.
As the numbers of rows indicate, you only have eight attempts to guess the code. You will be awarded points when you guess the color right and extra bonus points when you crack the code. Extra points are also awarded if you break the code in an early stage of this logic game.