Drawn to Life: The Next Chapter
Build a world of your own imagination on the Nintendo DS as you are enlisted by the Raposa, a race of friendly fox people, to save their world from a monochrome menace in Drawn to Life: The Next Chapter, exclusive to Nintendo DS and Wii.
Created by the developers of award-winning Drawn to Life and Scribblenauts, Drawn to Life: The Next Chapter pits you against a mysterious villain called Wilfre, who has drained all of the colour from the Raposa’s world leaving you as the only one who can restore their land to its former vibrant glory.
The first step towards saving the world is to draw yourself a hero, so get scribbling with the stylus on the Touch Screen and sketch your perfect protagonist! Let your imagination run free - your hero can be a simple shape or a complex multi-limbed being, etch out a human, animal, or something even more unusual - it's entirely up to you! You can even have a try at getting creature creative with our demo below! Try out some designs and let your stylus run wild!
Next you'll need to guide your hero through four new worlds, collecting droplets of colour which you'll use to repaint the land of the Raposa and defeat the drabness. During the adventure you'll explore uncharted territory on the Raposa's Turtle Ship, which of course, you customise yourself! Throughout the game you'll need to draw items, accessories, platforms, weapons, vehicles and more to save the day! Drawn to Life: The Next Chapter's improved drawing suite allows you more creative control than ever before, with a greater variety of tools, brushes and options you can be even more expressive as you fill the world with your own detailed creations.
As you run and jump your way through the levels of this adventure platform game, collecting droplets of colour and coins to buy unlocks, you’re sure to come across places where there seems to be no clear path through. Here you'll need to invoke the power of Action Drawing, harnessing the special properties of different colours and painting in platforms on the fly to solve puzzles. On your journey you can also shape-shift between your original hero form, a blob and a spider shape - each form has unique abilities and there are different ways to play through levels depending on which form you choose to tackle them with!
Use your creativity to bring colour back to the land and enter a world where your works of art can vanquish evil in Drawn to Life: The Next Chapter.