The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn - The Game
Hot on the heels of his blockbuster 3D movie, legendary explorer Tintin is hitting Nintendo 3DS for an equally breathtaking adventure on the small screen!
The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn – The Game is inspired by the Steven Spielberg-directed movie “The Adventures of Tintin”, and puts you in control of the red-headed reporter as he sets out to investigate the mystery of a lifetime. Lead Tintin to an incredible sunken treasure as you join forces with his quick-witted dog Snowy, the grumpy Captain Haddock and other colourful characters from both the Tintin movie and Hergé’s original comic books. Just like the film that inspired it, you can enjoy every second of the game in spectacular 3D thanks to Nintendo 3DS.
As you play you’ll travel the world and visit more than 20 locations from the movie and beyond, such as Captain Haddock’s ship the Karaboudjan and the moonlit deserts of the northern Sahara. Varied gameplay will see you swimming through underwater caves, navigating a plane through stormy skies and solving tricky puzzles as you harness the unique skills of Tintin, Snowy, Captain Haddock or one of three unlockable characters. All the while you’ll leap from past to present and back again as you discover clues from Captain Haddock’s ancestors.
The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn – The Game also supports wireless two-player fun, enabling you and a friend to compete against one another in thrilling races and then share your record times with others via StreetPass.
Become the intrepid Tintin and embark on an adventure that will see you tackling everything from arms dealers and art collectors to sword-fighting knights. In The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn – The Game for Nintendo 3DS, you never know what lies around the corner!