Keuzes, keuzes
Kies een wapen en gebruik het om een viertal nederzettingen te verdedigen tegen vier wezens die bekendstaan als The Fated Four. Pas je eigenschappen aan en kies een van de vier Hunting Styles om je strategische mogelijkheden uit te breiden. Je kunt ook Hunter Arts gebruiken om reusachtige vijanden te ontwijken en te verslaan!
Felynes hebben zich in het verleden bewezen als trouwe metgezellen en nu gaan ze voor het eerst op eigen houtje op jacht! Je kunt in de vacht van een Prowler kruipen en je nieuwe krachten gebruiken om je reisgenoten te helpen in de strijd!
Jagers die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging kunnen zich uitleven met een reusachtige verzameling monsters. Sommige creaturen zijn oude favorieten, andere waren nog nooit eerder te zien in het Westen. Neem het in je eentje of samen met drie anderen lokaal of online* op tegen deze bloedstollende gedrochten. Spoor je prooi op maak korte metten met deze schepsels.
Op de New Nintendo 3DS en New Nintendo 3DS XL kun je Hunter Arts toewijzen aan de ZL- en ZR-knoppen om meteen in te kunnen spelen op de actie. Dankzij de C-stick kun je gebruikmaken van de duale analoge besturing.