Fire Emblem Warriors
Clash with legions of soldiers and fierce monsters as Marth, Xander, Corrin, and other fan-favourite Fire Emblem heroes in Fire Emblem Warriors for New Nintendo 3DS family systems, including New Nintendo 2DS XL. Unleash over-the-top-powerful Dynasty Warriors-style moves as renowned and original Fire Emblem characters, and issue strategic commands in the midst of battle as you fend off hordes of enemies with stunning attacks.
The fate of the Kingdom of Aytolis lies in the hands of two young twins, Rowan and Lianna. Entrusted with the mysterious Shield of Flames, Rowan and Lianna must band together with warriors from across the Fire Emblem universe to face countless adversaries and stop the Chaos Dragon.
Combat swarms of foes on the battlefield with an array of incredible moves. Pair up warriors to perform devastating attacks, chain together amazing combos and overthrow the enemy’s strongholds.
Follow the story of Rowan and Lianna, and enjoy classic Fire Emblem elements that shape the way you play. Fight through historical moments from the Fire Emblem series.
Fight against countless enemies as your favourite Fire Emblem heroes in Fire Emblem Warriors on New Nintendo 3DS family systems.
Find out more about the Fire Emblem series at our Fire Emblem hub, or join our Fire Emblem Facebook community!
The peaceful Kingdom of Aytolis is attacked by a swarm of twisted monsters. Yelena, the queen of Aytolis, her twin children Rowan and Lianna, and the visiting Prince Darios of the neighbouring Gristonne kingdom are quickly escorted to the castle’s emergency escape route.
As they make their way to safety, the passage suddenly collapses, leaving Queen Yelena separated from her children. Trapped behind the fallen rubble, the twins’ mother passes them an ancient shield and pleads with Prince Darios to protect Rowan and Lianna, and guide them to a nearby temple.
With no choice but to leave their mother behind, the twins and Darios set forth towards the temple, fighting countless monsters that stand in their way. As the party gets closer to the temple grounds, they encounter several strangers who appear to have come from other worlds.