Did Fujino-san’s logical dungeon satisfy your expectations, Fujibayashi-san?
Yes, even more than I had hoped. His area is the second one, so it’s good that he made it relatively challenging. For the first area, though, I thought someone with the chops of a designer would be able to create something visually comprehensible and asked Kitagawa-san to work on it.
Takemura-san, as one with a thorough knowledge of the transformation system, how did you start?
Or, if a really cool idea came up while we were working on the first area, we might think, “But I’m not sure this is the right place...”
We had lots of leftover interesting ideas involving the transformation system and had Takemura-san use them to broaden the fun. So the area with the most transformation gameplay may be the third one.
You could say it is the area that makes the most use of the transformation system in addition to being the area most typical of The Legend of Zelda.
The transformation device appears here for the first time in the series, so it will be refreshing for the players, as it was for the developers.