This is another deep comment. (laughs)
"The design of this game is simple. I can’t say it enough. This Legend of Zelda game is simple. Simple in every way."
As this person says, the basic structure is simple. The role of each element is clearly defined. And the thoroughness of each one is...dense. (laughs)
Yes. (laughs) Precisely because of the simple structure, we could put in so much.
That’s right. I think that simplicity makes you feel you can play it over and over. Leaving the hub of the adventures, Skyloft, to go down to the surface feels so easy it’s like taking a little jaunt out into your neighbourhood. (laughs)
Iwata Asks: The Legend of Zelda: Skyward Sword You can just hop on down and have an adventure. 10Course selection screen in Super Mario: A screen on which players move a player-character across a world map to select a course to play. The system for travel in the sky game field in The Legend of Zelda: Skyward Sword is based on that concept.
The fact that we changed the save system this time must have something to do with it, too. Until now in The Legend of Zelda, you could always save anywhere, but when you started again, you were back at Link’s house or at the entrance to a dungeon, rather than where you saved. The point was that starting in a place you had already been through would help you grow accustomed to the world and feel as if you were proceeding smoothly.
But then, if you lost to a dungeon boss, for example, and had to start all over at the beginning of that dungeon, you’d mostly just find that stressful. If you thought of a way to defeat that boss, you wouldn’t be able to try it out right away.
I see. So you devised a way to shorten that time cycle so you could try out what you had thought of right away.
That’s right. This time, we set save points at specific locations. It’s structured so you can try out all sorts of things from those points. That also led to simplicity.
This time, the trial-and-error mechanism, including the way to save, is done really well. In a simple step, you can try out your ideas right away, so you don’t feel stress in various scenes of the game. In the same period of time, you can do one thing after the other. That’s why you can have such a dense game experience in the same minute of play.
"The first version of this game that I played was the Japanese version, but I didn’t understand the Japanese at all. But when I played The Legend of Zelda: Skyward Sword, I wasn’t aware of that and played without any trouble. People use languages like English and Japanese to communicate, but in the world of The Legend of Zelda, that wasn’t necessary."
That comment is from someone in France. He said that even though he didn’t understand the words, he could tell what he should do next just from the character’s demeanor and other events taking place on the screen.