Could you introduce us to some of the new items that appear this time?
At first, a boomerang would spin through the air, and then keep flying around in the air.
We thought it might be fun if you could tilt the Wii Remote Plus so it flew however you wanted and tried out some things, but then we started talking about how that simply wasn’t much like a boomerang. (laughs)
And the camera will chase it. We wanted to think of an item that would fit better with that feature and came up with rocket fists. (laughs) (Editor’s note: a rocket fist was something commonly seen in giant robot cartoons in the 1970’s. Literally the fist with rockets attached would fly off of the hero robot’s arm to punch and destroy distant evil enemies.)
In the end, it turned into a beetle. The way it looks like it flies out from your arm is leftover from the rocket fist.
The Beetle can fly quite some distance from Link, and we thought that might cause some trouble.
Exactly. Players would be able to go to places and see things that they shouldn’t yet. We realised that right away.
They were livid, but we squeezed it in, and it turned into a very user-friendly item.
But it makes one wonder how a mechanical marvel like a flying beetle would exist in the world of The Legend of Zelda.
But thanks to this mechanical item, we decided to expand on that theme, which gave birth to the ancient civilisation that is part of the backdrop this time.
At first, we weren’t thinking about having an advanced ancient civilisation be part of the milieu. As you can tell from a rocket fist. (laughs)
(laughs) So if you hadn’t thought of rocket fists, the game wouldn’t have involved an ancient civilisation?