What do you mean about the characters praising Link?
A race called the Mogma live at the volcano. We put in something where Link uses an item to play with those guys.
(firmly) That’s right. If you play with the Mogma and succeed, they’ll say, “You’re great!”
And if you fight and defeat a strong enemy, they’ll go (raising one hand), “Ooh! Well done!”
If someone had encouraged you, you would have noticed the hole and found the courage to jump down.
That’s right. So I can really understand why Hosaka-san made a dungeon that cheers for you like that.
I got to plan gameplay for the field toward the end of the game, too. By that time, Link already has all the items.
That’s right. In a situation like that, you tend to make a dungeon that the player can clear by making use of all the various items, but I’m not very good at 3D action, so, for example, if I were to adjust it to my standards, it might not be challenging enough for good players, but if I didn’t adjust it like that, then I wouldn’t be able to do it myself.
I thought restricting use of the items and even the sword and shield would allow me to provide an even playing field for both skilful and unskilful players. I talked to Fujibayashi-san and he said that would be okay.
You advance deeper and deeper, like playing hide-and-seek, so enemies don’t find you.