Editor's note: this interview features videos captured from the Japanese version of the game. In the UK & Ireland this game will be available in English.
The contents of Legend of Zelda games are dense, and “Iwata Asks” needs to be dense too, so this time I would like to ask about both the volcano and enemy monsters. Except for Iwata Asks: The Legend of Zelda: Skyward Sword, would you please introduce yourselves, stating what you worked on for this game?
Sure. I’m Tominaga from the Entertainment Analysis Division (EAD). I mostly worked on the volcano game field and the planning of the dungeons.
I’m Oyama from EAD. I lent support to the designers and worked on various effects.
Okay, Fujibayashi-san, there’s a volcano game field. Why did you decide to make a volcano?
We made the forest game field that we talked about last time on a mostly flat basis, but a game field making use of ups and downs would also provide a wide variety of gameplay. A mountain was the obvious place for that.
When The Legend of Zelda comes up, I think of the old volcanic area of Death Mountain. We chose a volcano because that provided lots of ideas for gameplay.
It has lots of possibilities, so when you were put in charge of the volcano, where did you start, Tominaga-san?
This time you can perform a new action called Dash, so I thought if I combined that with a volcano, with its ups and downs, I could make something fun based around slopes.
That’s right. With Dash, you can even scramble up steep mountain slopes. I wanted to make it so that once you did that, you could look down from up high.
I think you could climb up high and look at the view fairly often in the series before. What makes this different?
There’s no interruption in the pace. In the series so far, when we made a mountain path, it had to be in a zigzag pattern, so it took time to climb someplace high.