What awaits at the volcano?
Yes. It’s funny how the two most dangerous things are together. The volcano is hot, so if you aren’t careful, the bombs will explode! Also, there’s lava flowing not just in the dungeon, but around the whole game field, so if you don’t use them safely, there are certain things you can’t solve.
That’s right. This time, you don’t just throw the bombs overhand, you can also roll them underhand, so you can roll them down slopes, which is really fun.
Because of the Wii MotionPlus3 technology, you can even apply spin. 3Wii MotionPlus: An accessory with a built-in gyro sensor. It is used by attaching it to the Wii Remote controller. The Wii Remote Plus controller already has this technology built into the controller itself. Either one of them is required in order to play The Legend of Zelda: Skyward Sword.
Yes. So far in the series, the uses of the Bomb were limited. You could blow up a suspicious-looking rock to get past it or toss it down the mouth of a monster to defeat it. This time, you don’t just throw it but also roll it for different uses depending on the angle of the Wii Remote controller, so the possibilities expanded. For example, just thinking about how we could get the Bomb close to the targets led to some new gameplay.
Bokoblins are familiar enemies from the Legend of Zelda series that show up again this time. When you defeat enemies, usually they fly back and blow up with a boom and that’s the end of them, but this time I thought about having them roll. (laughs)
That’s right. Then I wondered how a Bokoblin would roll. We tried a number of things, and in the end had them roll down like a big wheel .
Yes. (laughs) I hope that after people defeat them, they won’t just move on but will watch the Bokoblins roll!
The Bokoblins are often at a sort of lookout partway along a slope. They will fire arrows at you or throw rocks. When Link runs up with the Dash, he can just reach that lookout point.
When he tries - with a grunt - to clamber up onto the lookout, the nearby Bokoblins trudge over and try to step on his hands!
When the Bokoblins find you, they say, “Foogyah!” so you know they’ve found you. And when the Bokoblins trample on you, it looks like they’re grinning.
That’s one way to beat them. And aside from the Slingshot, you can use whatever item you have at hand. The Bokoblins can react in surprising ways, so try whatever you can!
I get the impression that even though the Bokoblins are enemies, they play an important role this time.