You’ve designed the beginning of this game so that it’s okay for people who insist on only playing Super Mario in 2D, but the next thing they know, they’re captivated by the enjoyment of 3D Super Mario.
As we made the original courses, we began to feel as if we wanted to expand gameplay and make something more challenging. We had lots of fun ideas that never made it into the normal courses, and we had to make the normal courses paying attention to strict order, so...
Exactly. You could say that the special courses let you have fun with all kinds of different variations of gameplay, and I think we did a solid job in preparing something quite challenging.
Earlier 3D Super Mario games are structured so that there are multiple scenarios for a single course. There are various rules, like, “This time, I’m going to get the Star,” or “This time, collect the Red Coins”.
It’s the same world, but you play different ways depending on the mission you get.
That’s right. This time, we adopted that structure for the special courses. It’s sort of like we prepared different scenarios for the same courses as more gameplay for when you finish the normal courses. So there’s 3D Super Mario gameplay after the normal ending.
Which connects to what we discussed earlier. (laughs) In the original Super Mario Bros., once you cleared Level 8-4, you entered a second round. I wanted to adopt that structure. Once you clear the surface world, then the world behind it appears.
What’s more, there are some new courses among the special ones. The advanced courses that Tsujimura-san makes are really difficult! Tsujimura-san supervised all the special courses, so I hope advanced players will make it to those and experience the Tsujimura courses. (laughs)
Tsujimura-san, that’s a compliment, but you must have slightly complicated feelings about it. (laughs)
And Luigi appears in the special world. Like Luigi in Super Mario Galaxy, he can jump really high and is a little harder to stop , but now he’s easier to handle. We adjusted the game so players can enjoy it with either Mario or Luigi.