Editor's note: this interview features videos captured from the Japanese version of the game. In the UK & Ireland this game will be available in English.
Today I have asked for staff members from the Tokyo Software Development Department, who worked on Super Mario 3D Land to be here today. Thank you for coming.
I’m Hayashida from the Tokyo Software Development Department. I was the director, and the one who brought up this project. Playing video games in 3D has been a dream of mine since I was a child, so I wanted to make a 3D Mario no matter what.
I’m Motokura, also from the Tokyo Software Development Department. I was design leader. I was in charge of a variety of things, including design coordination, designing Mario’s movement, demo designs, and determining the broad story.
I’m Sugawara, also from the Tokyo Software Development Department. I was programme leader and also worked on programming enemies like Bowser and Goombas.
I’m Tsujimura from the Tokyo Software Development Department. As planning leader, I coordinated the planning team and helped serve as a bridge between drawing ideas from the team members and reflecting them in the product.
This team has worked on 3D Super Mario Bros. games like the Super Mario Galaxy series1 for many years. When we talk about 3D here, we mean Mario moving around in polygonal space, and this time it also has stereoscopic three-dimensionality. This is the kind of 3D Super Mario that was Hayashida-san’s dream ever since he was a child, so could you tell us what kind of game you wanted to make and how you got started? 1Super Mario Galaxy series: The first game in the series was Super Mario Galaxy, a 3D action game released for the Wii console in Japan in November 2007. The second game in the series, Super Mario Galaxy 2, was released in Japan in May 2010.
We have worked on 3D Super Mario games for a long time, from Super Mario Sunshine2 to Super Mario Galaxy 2. Usually, you would just move Super Mario Galaxy to the Nintendo 3DS system the way it is, but I thought, “Would that really be all right?” So the first thing I said to the team was, “Let’s reset”. 2Super Mario Sunshine: An action game released for the Nintendo GameCube system in Japan in July 2002.
Oh, come to think of it, was this your first work on a game for a handheld system?
Yes. To me, Super Mario Galaxy 2 is like the Manchu Han Imperial Feast. (Editor’s Note: Manchu Han Imperial Feast refers to one of the grandest feasts in Chinese cuisine history, a multi-course dinner, which is continuously served to the guests for two or three days in a row. Mr. Hayashida is figuratively using this term to describe something with great volume that is luxurious in both quality and quantity.)