Now I’d like to talk concretely about Super Mario 3D Land. What do you recommend about it?
This game offers some assistance. An Invincibility Leaf comes out of an Assist Block, and Tezuka-san really loved that! (laughs)
Yes. I’m not that good at playing video games. A leaf to make me invincible came in really handy when I got stuck. It helped out to just the right degree, so you still have to work hard to clear it, and then you feel like trying to clear it without that assistance the next time. And the courses themselves are compact, so the tension level stays high. The Invincibility Leaf is an item that responds to a player’s demand that there be something to help from one particular point to another.
Yes. One of the testers simply could not get past one spot, and when we suggested using the P-Wing to fly over it , the tester said, “I didn’t want to fly over it. I wanted to play the spot.” We thought the tester could go up to that spot by continuously being Tanooki Mario, and then, if in invincible mode, move on. Tezuka-san said it was really great, so we knew it would work.
It comes out after you lose five times. That was something else we worked out with Tezuka-san. At first, we were planning on eight times.
That reminds me of the intense discussion we had about Iwata Asks: New Super Mario Bros. Wii7 game. Was that game the reason you had eight in mind? 7New Super Mario Bros. Wii: An action game released for the Wii console in Japan in December 2009.
That’s right. Taking our example from New Super Mario Bros. Wii, we were going to have the Invincibility Leaf come out after 8 times and the P-Wing come out after 16.
Yes. (laughs) Then Tezuka-san suggested 5 times, and 5 and 10 started sounding good and that’s what we settled on. The Invincibility Leaf allows you to destroy anything, so it’s like Mega Mario in New Super Mario Bros. for the Nintendo DS system8. 8Mega Mario in New Super Mario Bros. for the Nintendo DS system: New Super Mario Bros. was an action game released for the Nintendo DS system in Japan in May 2006. If Mario gets a Mega Mushroom, he transforms into Mega Mario. Mega Mario destroys Blocks and Pipes and, of course, enemies when he runs into them.
This time, you did a user’s viewpoint evaluation9. What kind of opinions did you receive? 9User’s viewpoint evaluation: A system Nintendo has for evaluating new products. Veteran employees in the Manufacturing Division play the game from the users’ viewpoint and write evaluation reports.