As an aubergine, you can’t use your limbs! (laughs)
We said that the biggest point about this game is the Fiend’s Cauldron, but what other new elements are there?
But it isn’t okay to just recklessly choose powers. You have to consider the characteristics of your weapons to a certain degree.
You should choose powers that make the best of the abilities of the weapon you have equipped.
That’s right. But you can’t have all the powers you want. You have to fit pieces into a grid . It’s like packing a box lunch!
You mean that players can take what they have gained in one mode with them into the other mode?
We talked about how you can get powerful weapons by increasing the Intensity Setting via the Fiend’s Cauldron and overcoming challenging chapters, but can you do that in battles as well?
For that reason, we made it so that you get weapons by something like a lottery.
For that reason, you can’t hope to form a battle session and then get something without doing anything. I think it is incredibly important to prioritize those who try their hardest regardless of victory or defeat.
There’s a system called Fuse Weapons . If you combine weapons, a different type is formed with the strengths and skills of its components. You can really get hooked on repeating that to add your favourite skills to your favourite weapon. And Weapon Gems pile up via the StreetPass14 feature. 14. StreetPass: A feature that allows users who enable it to walk around with their Nintendo 3DS system turned on to exchange certain game data with other Nintendo 3DS users whom they pass on the street that also have StreetPass enabled.
Yes. If you make a gem, the weapon doesn’t disappear . And the strength of your weapon carries on. Restoring gems requires money, or hearts. You can make the weapon your own by paying hearts to restore the gems you have . However, if you try to get a high-power weapon, it costs a lot of money, like one hundred thousand.