Could I ask you about the AR16 Cards? 16 AR: Augmented Reality. Technology for combining virtual data with images of the real world.
Sure. In this game, we call the figures Idols , so we call the cards AR Idol Cards. Six cards are randomly included with the software itself. But there are quite a lot of them, so we’re trying to make them available in a lot of different ways, like including them as special prizes sold with snacks*, handing them out at events, or having them be magazine inserts.
Editor’s note: Snacks with AR Idol Cards are only available in Japan. In the UK, Club Nintendo members can redeem 250 Stars for two Club Nintendo Packs of 6 AR Idol Cards each, while stocks last.
I understand. In any case, it’s a lot. What first made you want to use AR? This game has plenty of volume and content packed in even without AR, so I get the feeling that some people don’t view it as necessary.
When we made Super Smash Bros., there was a way to look at the characters in 3D as trophies, and we made the same kind of thing this time.
Also, when we were thinking about how we wanted to draw out all the features of Nintendo 3DS, we learned about the AR. Then, for a moment, we wondered if we could adapt it to this game.
The AR Card technology included in the Nintendo 3DS system itself isn’t that great at recognising lots of different varieties. That’s because having lots of different types of cards isn’t our priority.
It wouldn’t be possible to recognise this many cards with the same technology. We wanted to include pictures of the various characters. So we have it recognise the card screens at a resolution of about 4 by 4 and read a colorbit, while also showing the picture clearly.
Yes. The engineering staff worked really hard on that. But it isn’t enough to just take a picture of the AR Card with the Nintendo 3DS cameras and look at the character in 3D. I wondered if we couldn’t do something new and made it so cards can fight with each other.