Lastly, would you say something to the fans?
Oh...right...that question! (laughs) You were bound to ask it, so why didn’t I think of something?
(laughs) I do suppose you’re not the type to say, “If anything, check out this one single feature!”
I think many different players enjoying it in many different ways would be the best of all.
That has been a common theme in your game development that began 20 years ago with Kirby’s Dream Land.17 17 Kirby's Dream Land: The first game in the Kirby series. Released for the Game Boy system in 1992.
Each person can choose his or her own tactics freely, so personality comes out in strategy.
When you battle others, you come to see parts of the game - like various strategies and tactics - that you hadn’t discovered yourself. Then it gets more fun.
At first we didn’t have the Nintendo 3DS development kit, so we started making it on a PC. Oh, and for a while we were using a Wii to make it! (laughs)
That’s how early, compared to the other Nintendo 3DS titles, you began development.