You could say that we devised the Fiend’s Cauldron for that.
You just said that you hope people will play hard. What did you put in for that purpose?
You make a bet with yourself. It’s like you place your own skill or the abilities of your weapons and a degree of difficulty on the scales of a balance and make a bet.
For example, it’s like choosing Mario or Link as your character in Super Smash Bros. In other words, you can choose the weapons you like in line with your own fighting style, and each weapon has its own personality according to individual skills.
Exactly. There are all kinds of weapons, but if you want better weapons, the Fiend’s Cauldron is important. In this game, we call the difficulty setting the Intensity Setting. You can choose from 0.0 to 9.0 .
There are many games that allow the players to adjust between certain difficulty levels but with this game the setting of levels sounds a little analogue.
The standard setting is 2.0. You can raise or lower it from there, but it costs money.
But it’s rare to bet what counts as in-game money in order to raise the difficulty!
Betting hearts means taking risk upon yourself. If you raise the Intensity Setting, you get even more back than you bet. You’ll get stronger weapons, so it gets easier to clear even higher Intensity Settings.
In other words, if you bet more money, you get more back. But what happens if you fail the challenge?
If you fail, the hearts you bet spill from the Fiend’s Cauldron and your Intensity Setting goes down a little.