Yes.
When we talk about what a game is, one of the topics that commonly come up is about risk and return.
A long time ago, when we were still in Yamanashi7, you explained your thoughts about risk and return to us in the office, and that, together with the scenery that time, made a lasting impression on me. 7. When we were still in Yamanashi: Satoru Iwata and Masahiro Sakurai once worked together at HAL Laboratory, Inc. They made games like Kirby’s Dream Land and Super Smash Bros. at the Yamanashi R&D Center in Yamanashi Prefecture, Japan.
You drew a picture of Space Invaders8 on a white board. In that game, if you don’t shoot from directly under the invaders, you can’t hit them. But if you go under them, they can hit you with their missiles and that’s the risk. You talked about how risk comes with return, so you can almost explain the tactics involved in a game by the relationship between risk and return. I remember that made a lot of sense to me. 8. Space Invaders: An arcade game released in 1978.
But even now when I think about games, what you said that time serves as a kind of criteria.
By the way, when the first game, Kid Icarus 9, came out for the Family Computer Disk System, did you play it? 9. Kid Icarus: An action game originally released for the Family Computer Disk System in Japan in December 1986. It became available on the NES (Nintendo Entertainment System) in Europe in February, 1987.
I thought so! (laughs) What kind of game did you view it as back then when you were a student?
For gamers like me, it was the year of our dreams! Amid all that, at the end of the year, the first Kid Icarus game appeared, and it was special. While the other games made a serious impression of fighting evil, Kid Icarus appeared to give us silly impressions. Its setting was Greek mythology, but credit cards appeared! (laughs)
Yes! That kind of random stuff was the fibre of Kid Icarus. We put a lot of those elements into Kid Icarus: Uprising as well. But we didn’t just put in a lot of aubergines as a sort of homage because the Eggplant Wizard shows up. Rather, while treating the story with care, we tried not to get too serious. The main hero isn’t, for example, on a quest of self-discovery.
Both the enemies and allies who appear are bright and lively, and we tried to give it a boisterous feeling like in Super Smash Bros.
Yes. After Super Smash Bros. Brawl came out for Wii, I didn’t think the right course was to make a game in the same series right away. So I said, “Let’s do something a little different.” Also, the new hardware, Nintendo 3DS, was coming out, so to appeal to consumers, I wanted you to make something the in-house Nintendo development team wouldn’t. I made those two requests.
After I’d thought about those requests and other various factors, I thought we would make a shooting game with air battles and land battles . At the same time, I wondered if we couldn’t revive a stalled series from the Nintendo lineup. I thought of which titles would be effective, and the central protagonist, Pit, is an angel who can’t fly, so I thought it might be interesting if he could fly via a kind of magical power and headed down toward earth.