You can use this amiibo to make the figure's character appear in-game and befriend you. You can save your gear and settings to your amiibo and they might even give you a special item.
You can see the Squid Sisters perform songs in-game! Each Squid Sister amiibo unlocks an exclusive solo song.
You can get exclusive gear and the opportunity to snap in-game photos with this character. You can also save customised gear, weapon and settings to your amiibo figure.
You can invite Splatoon characters to visit the campground in their campers, or receive a daily item. If a character comes to the campground, you can ask them to move in, or exchange items with them.