Splatoon 3
Welcome to Splatsville, located in the sun-scorched Splatlands, where new weapons, moves, stages and fresh fashions await! Take on rivals in online ink-soaked battles, fend off waves of Salmonid and thwart an Octarian invasion.
Inklings and Octolings are fashion-savvy creatures, so express your one-of-a-kind, cephalopod self!
Splatsville is making waves with its splashy weaponry! New and modified weapons join the line-up alongside all weapons from previous games.
Check out some of the fresh turfs you’ll be inking up in Splatsville and the surrounding wilds.
There are bucketloads of ways to battle other players! Put your Turf War talent to the test in Regular Battle, or compete for rankings in one of Anarchy Battle’s four game modes. Both of these online multiplayer modes can be enjoyed on the same team as friends!
Set game modes and other options to your liking and play alongside friends in Private Battle, which can also be enjoyed via local wireless play! For serious splatters out there, X Battle and League Battle online multiplayer modes will be added in a future software update.
Gather and prepare for battles in the Lobby, where online friends appear as holograms whose games you can join. There’s also a test range where you can warm up while waiting for players to join a battle.
Take control of Agent 3 and fight against the evil Octarian army. Unravel the mysteries of Alterna, home to a hazardous substance that has caused Octarians to sprout…hair?!
Fend off hordes of incoming Salmonid in this co-op mode! Use Egg Throw to make your job easier as you work together to splat new bosses, including the colossal King Salmonid, and meet your job quota.
Collect cards, build a deck and get ready for a tile tussle in Splatsville’s freshest fad! Clash with the locals and your friends whenever and wherever you like in this dazzling deck duel.