Compatible with amiibo
A heartfelt RPG adventure awaits in Xenoblade Chronicles 3 for Nintendo Switch. Join Noah, Mio and their friends as they traverse epic landscapes, battle ferocious creatures and fight to break the never-ending cycle of violence that binds their homelands.
Aionios is a world of natural splendour, and the backdrop to an endless conflict between two opposing nations: Keves and Agnus. Time is of the essence for the people of Aionios, who fight relentlessly to extend their lives long enough to realise a 10-year period of service.
A nation where mechanical technology was developed. Its armies deploy units comprised mainly of combat vehicles – small, mobile weapons operated by soldiers riding them.
A nation strong in ether, a magical technology. Its forces are built around units that specialise in ether combat, and they fight with small, mobile, autonomous weapons that use ether technology.
A Keves soldier equipped with a bright red blade. Noah is also an off-seer, whose duty is to perform a special ritual for soldiers who’ve lost their lives on the battlefield.
This strong comrade of Noah’s wields a large sword that doubles as a shield – handy for protecting his allies!
A childhood friend of Noah and Lanz’s with a sharp tongue and rough personality. Equipped with a cane-shaped weapon called a Gunrod, Eunie is quick to heal up her pals.
A soldier of Agnus and an off-seer like Noah. In battle, Mio’s speed allows her to easily evade attacks while dishing out damage with her ring-shaped weapons.
This pint-sized soldier of Agnus, and ally to Mio and Taion, possesses ample strength to wallop foes with her giant hammer.
An Agnus solider who commands paper-like weapons. He acts as a tactician on the battlefield, using his smarts to support his friends, Mio and Sena.