Videos
League Battles play out as Ranked Battles over a two-hour period, or until the maps change. Your score is based on your wins and losses during that period. If you play well, you can receive a shiny in-game medal!
Equipping the right weapons and gear can make all the difference in battle. Experiment with a variety of combinations to find the play style that suits you best!
You’ll play as a new character, Agent 8, who looks like an Octoling! She wakes up on the platform of a dark subway station…without her memories.
Splat your way through 80 shady underground test facilities in a massive subterranean world, where a variety of missions await Agent 8 and her talents.
Expect new stories to unfold, shedding new light on beloved characters. You may think you know everything about the world of Splatoon, but these waters run deep, and so does the lore.
Escape from these twisted depths, and you’ll be able to join multiplayer** matches as an Octoling!
Thanks to Sheldon, you can use a whole heap of great weapons! Take out enemies at a distance with Chargers or hit hidden foes with a Blaster. Make full use of your arsenal and show those Octarians what for!
SplatNet 2 is an ink-redible service that allows you to view battle results, online records of the weapons you’ve used and stages you’ve played on, alongside your progress in Hero Mode. You can even share these records on social media!