Super Smash Bros. Ultimate
You can bring your amiibo into the game as a powerful fighter that grows and evolves over time.
Super Smash Bros. for Nintendo 3DS
You can destroy all enemies in the surrounding in Bowser's Fury. In Super Mario 3D World, you can summon a Super Star.