The Galactic Federation needs you!
Enlist with an elite arm of the Galactic Federation and protect the galaxy in Metroid Prime: Federation Force, only on Nintendo 3DS family systems. In this first-person sci-fi shooter, discover a new adventure in the Metroid universe and team up with marines nearby or online* to take on action-packed co-op missions!
The galaxy is not at peace. Following the destruction of Phazon and the corrupted world, Phaaze, the Space Pirate threat remains. As a recruit in the Federation Force, a best-of-the-best unit created by the Galactic Federation, it’s your duty to stamp out the Space Pirate menace. Suit up in specialised battle armour, known as a Mech, and head out to the desolate Bermuda system to investigate reports of suspicious activity, using your handy blaster to eliminate any enemies that get in your way!
Touch down on inhospitable worlds and infiltrate enemy-infested bases, solve environmental puzzles and battle fearsome alien life forms of all shapes and sizes in objective-based missions. Tread carefully as a lone marine, or join a squad of up to four players, locally or online*, to take the fight to the Space Pirates!
When you’re completing missions as a squad, working together is vital to survival. Before each assignment, divide different types of AUX ammo between your comrades and use them to support each other mid-mission. For example, Repair Capsules can be fired at team-mates to heal them in battle, while the Slow Beam can be used to hinder an enemy to give the rest of your squad the perfect opportunity to lay down some fire!
Take a break from fighting Space Pirates and unwind with a round of Blast Ball! In this original futuristic sport, up to six players split into teams and pilot their own individual Mechs, using their cannons to blast a large ball into the opposing team’s goal to score points. Play solo, take on nearby friends and family via Local Play and Download Play**, or seek out competition in online multiplayer*. This sci-fi sport is a great way to familiarise yourself with your Mech or settle a friendly score among your squad mates!
Band together with other players – or brave it on your own – and protect the galaxy by any means necessary in Metroid Prime: Federation Force, only on Nintendo 3DS family systems.
On New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL, you can use an alternative control scheme, allowing you to lock on or use additional weapons with the ZL and ZR Buttons, or aim with the built-in C Stick.