The most colourFUN adventure ever!
Solve the mystery behind the colourless Toads and save Prism Island in Paper Mario: Color Splash, a hilarious action-adventure only on Wii U!
When a blank Toad is mysteriously mailed to Princess Peach, our hero Mario sets sail for Prism Island, a papery paradise that’s losing its colour and needs your help. With the help of a new sidekick named Huey and a nifty new tool called the paint hammer, splash colour back into the world and track down the culprit behind this curious colour crime.
From sun-soaked beaches to fiery hot volcanoes, seek out Paint Stars big and small to open up new paths and even entire regions of Prism Island to explore. Everything in this world is made of paper, which means anything is possible! When an obstacle stands in your way, snip it out of the picture using the Cutout technique, and use even more crafty tricks to navigate papery puzzles.
When baddies approach, take them on in turn-based battles where good timing is just as critical as strategic know-how. Make your moves by choosing Battle Cards and powering them up with paint on the Wii U GamePad touch screen and, when you’re ready, flick them up to the TV to deal some damage! There are lots of Battle Cards to try out – some will summon enemies to fight alongside you, while others can conjure up unlikely objects such as Fire Extinguishers or Hair Dryers with overwhelming powers.
Restore colour to Prism Island and unravel the mystery of the blank Toads in Paper Mario: Color Splash, only on Wii U.
"Hey!!! Why does Mario get to hog all the glory? If you ask me, Rescue V are the real heroes of this adventure… and we’ve got proof! Check out our heroic deeds for yourself."