CI_Other_02MigrationNS1AndNS2Lifestyle.jpg
In addition to Nintendo Switch 2 games, Nintendo Switch 2 can play compatible physical and digital games that have been released on Nintendo Switch. The Nintendo Switch 2 console's hardware is different from Nintendo Switch, and some Nintendo Switch games may not be supported on or fully compatible with Nintendo Switch 2. Nintendo is continuing to improve compatibility, including working with publishing and developing partners on making their games compatible with Nintendo Switch 2. Please see here for more information.
Using the system transfer feature, you can easily transfer any digital games you've purchased on Nintendo Switch, along with save data, to Nintendo Switch 2.
You can also transfer your Parental Controls and other settings as-is, so you and your child can safely enjoy Nintendo Switch 2 straight away. Please note that GameChat settings will need to be adjusted.
Once the system transfer has been completed, your digital games will automatically be redownloaded on your new console.
An active internet connection is required. Wi-Fi settings must be set up on the console beforehand.
Some Nintendo Switch games may not be supported on or fully compatible with Nintendo Switch 2. Please see here for information.
By connecting your Nintendo Switch 2 to the internet, you can download free updates to improve resolutions, frame rates or add support for features such as GameShare in selected games. Contents of free updates differ depending on the game.
Selected Nintendo Switch games can be upgraded to a Nintendo Switch 2 Edition with an upgrade pack. With these upgrades, you can enjoy improved image quality, smoother frame rates, and even additional features and modes. The content of Nintendo Switch 2 Edition games differs depending on the game.
On Nintendo Switch 2, as well as being able to enjoy GameChat, you can also play Nintendo GameCube* games as part of the Nintendo Classics range.
The Nintendo Switch Parental Controls smart device app, where you can support a safe and fun environment for your child’s gaming experience, can be used with Nintendo Switch 2 as well.
Just like on Nintendo Switch, you can check up on your child’s gameplay time and see what they’re playing. For Nintendo Switch 2 there are also some new controls added, so you can see who your child is chatting with using GameChat, or limit video chat usage.
Nintendo Switch 2 comes with a pair of Joy-Con 2 controllers in the box, and it’s also compatible with Nintendo Switch controllers such as the Nintendo Switch Pro Controller and Joy-Con*.