Release date: 05.06.2025
Available for selected games, a Nintendo Switch 2 Edition is a bundle that includes the original Nintendo Switch game and its upgrade pack, which enhances the game to take advantage of the capabilities of Nintendo Switch 2.
If you already own the original Nintendo Switch game, as either a physical or digital version, you can upgrade to the Nintendo Switch 2 Edition by purchasing the game's upgrade pack.
On Nintendo Switch 2, you can also play Nintendo GameCube software as part of the Nintendo Classics range of games.
In addition to Nintendo Switch 2 games, Nintendo Switch 2 can play compatible physical and digital games that have been released on Nintendo Switch. Some Nintendo Switch games may not be supported on or fully compatible with Nintendo Switch 2.
By connecting your Nintendo Switch 2 to the internet, you can download free updates to improve resolutions, frame rates or add support for features such as GameShare in selected games. Contents of free updates differ depending on the game.
Voice chat with friends, share your game screen and connect via video chat as you play. With GameChat, you can play games and hang out like you're all in the same room, even if you're miles apart.