welcome_hero_sp.png
Bring games to life with a larger 1080p screen – or connect to a TV and play in up to 4K resolution*. Support for HDR, VRR, and frame rates up to 120 fps let you enjoy brilliant colour, clarity, and smooth gameplay.
Snap the new Joy-Con 2 controllers into place with magnetic connectors. Each controller can even be used as a mouse in compatible games.
Experience new, exclusive games like Mario Kart World only on Nintendo Switch 2. Plus, you can play compatible Nintendo Switch games**.
Go big with a 7.9-inch screen that lets you enjoy smooth gameplay anytime, anywhere. Play with greater detail and clarity thanks to a high-definition LCD display featuring support for HDR and up to 120 fps.
Use the included dock to connect the Nintendo Switch 2 system to your TV and unleash up to 4K resolution* for even greater detail.
Place your Nintendo Switch 2 however you like in tabletop mode using a large, stable stand. With 150 degrees of freedom, you can always find a comfortable viewing angle. Perfect for playing together!
Meet the new Joy-Con 2 controllers, designed to attach and detach with ease. Strong magnets keep the controllers firmly attached to the console. Simply press the release button on the back to disengage the magnetic lock – and off they come.
The optical sensor on the side of each Joy-Con 2 controller lets you use mouse controls on surfaces like a table or your lap.
Both Joy-Con 2 controllers can be used for mouse controls at the same time, opening up new ways to play – like using both hands to control two mouse controllers simultaneously.
Your friends and family are never far away with GameChat. Once GameChat is set up, simply press the C Button on the right Joy-Con 2 controller to start an online chat whenever you like.