Let everyone play – with just one game!
In games that support GameShare on Nintendo Switch 2, you can share games with friends and family – even if they don't own the game. Everyone can play together!
Use GameShare on your Nintendo Switch 2 to share compatible games with anyone who has a Nintendo Switch or Nintendo Switch 2. That way, everyone can play the game, even if they don't own a copy.
Only Nintendo Switch 2 consoles can share games, but any Nintendo Switch 2 or Nintendo Switch can receive them when connected via local wireless connection. Nintendo Switch consoles can only receive games that are compatible with Nintendo Switch.
Want to let your friends online in on the fun? On Nintendo Switch 2, share compatible games via GameChat. That way, you and your friends can play together online, even if only one of you owns a copy.
Players who receive a game via GameShare can only play the game during the GameChat session in which it was shared. The player will not be able to continue playing the game after the session ends.
Selected Nintendo Switch games will become compatible with GameShare after free software updates.