Hoofdstuk 3: Een wereld die tot hoog in de lucht reikt
Ik heb nu een beter beeld van de uitdagingen en overwegingen achter de ontwikkeling van The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. U zei dat de setting dezelfde is als in The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Maar nu je de lucht boven Hyrule kunt verkennen, betekent dit dat de wereld aanzienlijk is uitgebreid?
De vorige titel, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, was oorspronkelijk ontwikkeld voor de Wii U (7), dus er waren beperkingen wat de ontwikkeling betreft. Er waren een hoop ideeën die we in de game wilden verwerken, maar we hebben duidelijke besluiten genomen over wat we niet gingen doen in die game. We wilden bijvoorbeeld geen vliegelementen in de game hebben. Aonuma-san bleef toen zeggen ”Als vliegen niet mogelijk is, dan wil ik in de grond kunnen graven!”. Toen dachten wij ”Oh, nee! Laat ons dat niet ook nog ontwikkelen!”. (Gelach)
(7) Uitgebracht in 2012. Een thuisconsole met games die het tv-scherm en het scherm van de Wii U GamePad met elkaar verbinden.
Dat was gewoon mijn natuurlijke reactie toen ik The Legend of Zelda: Breath of the Wild speelde. Het gevoel van ”Ik wil precies hier een gat kunnen graven”. (Gelach)
Voor The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom begonnen we met het verzamelen en implementeren van ideeën die we niet in de vorige game konden verwerken. We zouden dit niet hebben kunnen doen als we een compleet nieuwe wereld hadden gemaakt, dus het ontwikkelen in dezelfde setting als de vorige game was in die zin ook belangrijk.
In de vorige titel konden de kliffen alleen worden beklommen en waren de kliffen kaal.
Ik denk dat spelers die in deze game een grot aan de rand van een klif vinden, zich misschien gaan afvragen of er in de kliffen aan de overkant misschien ook grotten te vinden zijn. Wanneer een plek – zelfs een die al bekend is – wordt uitgebreid met iets van waarde, begin je de wereld in een ander licht te zien. Zelfs als ontwikkelaars van de game begonnen we het landschap op een andere manier te zien terwijl we aan de game werkten. Ik denk ook dat de manier waarop spelers Hyrule verkennen, zal veranderen.
Oké. Het is kenmerkend voor The Legend of Zelda dat de ene hint naar de volgende leidt, waardoor er voor spelers een kettingreactie ontstaat om plekken op nieuwe manieren te bekijken. Hoe zit het dan met de lucht?
Hoewel de muren in de vorige game 'hoogte' creëerden, vond ik de gameplay voornamelijk tweedimensionaal. Deze keer hebben we 'verticaliteit' toegevoegd – met andere woorden, gameplay die gebruikmaakt van hoogte. We hebben een driedimensionale wereld ontwikkeld met als uitgangspunt dat je naadloos van het oppervlak naar de lucht kunt reizen. Link heeft ook een nieuwe actie genaamd 'duiken' en een nieuwe outfit voor in de lucht.