Hoofdstuk 2: Handige handen
Laten we het nu hebben over dingen die anders zijn ten opzichte van de vorige game. Mij viel het bijvoorbeeld direct op dat Link er in deze game iets anders uitziet. Klopt dat?
Ja, zijn rechterarm. We wilden iets bedenken waardoor je direct kunt zien dat het om Link uit deze game gaat. Over Links arm gesproken, 'handen' is een belangrijk thema in deze game.
In games in de The Legend of Zelda-serie zijn alle elementen van gameplay, mechanieken en verhaal allemaal met elkaar verweven tot game. In deze titel hebben we 'handen' gekozen als centrale thema om alle elementen samen te brengen. Bijvoorbeeld vaardigheden die Link gebruikt om puzzels op te lossen, komen allemaal vanuit zijn hand en arm. We hebben dit zelfs symbolisch in de gamemechanieken verwerkt, zoals op momenten waarbij handen worden gebruikt om speciale deuren te openen. Dit 'handen'-thema duikt hier en daar ook op als belangrijk element naarmate het verhaal vordert.
De vorige game was een relatief eenzame game, of liever een game van uithoudingsvermogen waarin je alleen Links lichaam en kracht gebruikte om de uitgestrekte wereld te doorkruisen. Wat in deze game uniek is, is het samenwerken met verschillende personages, en soms eigenhandig voorwerpen maken en deze gebruiken terwijl je verder komt.
We wilden het 'handen'-thema laten doorsijpelen in de visuals en in het verloop van het verhaal. Als je de reeds uitgebrachte trailers bekijkt, denk ik dat je de sfeer goed kunt proeven.
We hebben het 'handen'-thema ook tot uiting gebracht door bijvoorbeeld handgeklap in de muziek te gebruiken.
Simpel gezegd staan 'handen' symbool voor 'verbinden'. Dit is ook van toepassing op het verhaal, dat is verbonden met het verleden van Hyrule. Er wordt ook gesproken over een grote strijd genaamd 'De Verzegeloorlog', die tot nu toe zelfs in Hyrule als een mythe werd beschouwd.
Grappig hoe zulke dingen werken, nietwaar? Zulke dingen vallen tijdens het ontwikkelen van de game niet op. Maar als je klaar bent, zie je dat allerlei dingen met elkaar verbonden waren. En dan realiseer je je: "O, dus dat is wat we aan het doen waren ..." snap je?
Er zijn dus bepaalde fundamentele dingen die u niet zou veranderen omdat het een vervolg is, en het is een kwestie van iets nieuws creëren binnen die bestaande grenzen. Dat klinkt allemaal behoorlijk ingewikkeld.
We hebben deze grenzen zelf bepaald, maar er ontstaan nieuwe gameplayelementen wanneer je ze doorbreekt. Wij hebben onze grenzen dus doorbroken.
Aan de andere kant had de sound voldoende overeenkomsten met de vorige titel, zodat het voelt als een avontuur in dezelfde wereld.