12 tips voor gevorderde The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom-spelers!
Als je al een tijd op avontuur bent in The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, hebben een nieuwe reeks tips voor je! Van het ontdekken van grotten en het verkennen van het nederrijk tot het onder de knie krijgen van Links vaardigheden; laten we nog dieper in Hyrule duiken!
Nog maar net aan het avontuur begonnen? Hier vind je 12 spoilervrije tips voor nieuwe spelers, en 12 extra tips voor spelers die net het oppervlak hebben bereikt.
Als je ergens in het wild een blupee ziet, is de kans groot dat er een grot in de buurt is! Als je deze bangelijke geesten benadert, zullen ze naar de dichtstbijzijnde grot spurten, dus ga ze achterna en ontdek mogelijk iets nieuws!
Bonustip: wil je bijhouden welke grotten je al hebt verkend? Zoek op de kaart naar een grotpictogram. Dit geeft aan dat je een grot al eens hebt bezocht.
Bubbul-kikkers zitten graag op de wanden in grotten. Ze laten een Bubbul-kikkerkristal achter als je ze verslaat. Je vraagt je wellicht af wat je aan deze kristallen hebt. Het antwoord daarop vind je in een grot bij het Pico-meer.
Bonustip: op de kaart kun je zien of je in een grot al een Bubbul-kikker hebt verslagen. Dat is het geval als er op de kaart een vinkje naast het pictogram van de grot staat.
Je kunt met de Ultrahand-vaardigheid veel meer dan slechts voorwerpen oppakken en ergens aan vast maken. Als de Ultrahand actief is, is het bijvoorbeeld ook makkelijker om verborgen objecten te spotten, zoals wapens die op de grond liggen, materialen om te verzamelen of begraven schatten die je uit de grond kunt halen.
Praat regelmatig met Robbie als hij bij het uitkijkpunt is. Als je enkele klussen voor hem hebt geklaard, vraagt hij je om hem te ontmoeten bij het Hateno-instituut, dat je vindt in het buitengebied van Hateno.
Daar biedt Robbie aan om je Purah-tablet te upgraden met een sensor die afgaat als er een lichttempel in de buurt is.
Bonustip: als je Robbie blijft helpen met zijn onderzoek, zal hij meer functies toevoegen aan je Purah-tablet, waaronder het Reismedaillon. Met dit mysterieuze object kun je haast overal in Hyrule reispoorten plaatsen waar je naar kunt snelreizen.
Plafondduiken kun je ook verrassend goed gebruiken in gevechten, vooral tegen grotere vijanden. Als je oog in oog staat met een Steen-Talus, kun je proberen om onder hem te komen en met plafondduiken op de Talus te landen, in de buurt van zijn zwakke plek. Deze tactiek is ook uitermate effectief als je met blokzonoïden te maken hebt!