Vraag het de ontwikkelaar Vol. 4, Kirby en de Vergeten Wereld
De inhoud is van tevoren opgenomen in lijn met de huidige gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen omtrent COVID-19.
In deze editie van "Vraag het de ontwikkelaar", een interviewreeks waarin ontwikkelaars van Nintendo in hun eigen woorden vertellen over het maken van producten en de specifieke punten waar ze op ingaan praten we met ontwikkelaars achter Kirby en de Vergeten Wereld voor de Nintendo Switch, dat op 25 maart wordt uitgebracht.
Hallo! Ik ben Kei Ninomiya van Nintendo. Als associate producer van deze game heb ik met iedereen bij HAL Laboratory(1) gecommuniceerd tijdens de ontwikkeling. Ik ben sinds Kirby: Planet Robobot betrokken bij de Kirby-serie.
(1) HAL Laboratory, Inc., een softwarebedrijf dat Kirby-games maakt en betrokken is geweest bij de Super Smash Bros.-serie en andere games.
Hallo, ik ben Shinya Kumazaki van HAL Laboratory. Ik ben nu zo'n 20 jaar betrokken bij de Kirby-serie. Sinds Kirby: Planet Robobot ben ik de general director van de serie. Voor deze titel heb ik het algehele project begeleid, inclusief personage-ontwerpen, in-game audio en meer. Ook was ik verantwoordelijk voor onder meer de verhaalvertelling en het schrijven van gameteksten.
Hallo! Ik ben Tatsuya Kamiyama van HAL Laboratory. Ik ben sinds Kirby's Adventure Wii betrokken bij de serie, maar dit was de eerste game waar ik als director aan heb gewerkt. Ik was verantwoordelijk voor de algemene structuur van de game, zoals het vormgeven van het gedrag van personages, het opstellen van het verhaal, het werken aan cutscenes (2) en meer.
(2) Cutscene, een in-game filmpje waarin het verhaal wordt verteld, zoals gesprekken tussen personages of een dialoog met een vijand.
Hallo! Ik ben Yuki Endo, ook van HAL Laboratory. Ik ben ook sinds Kirby's Adventure Wii betrokken bij de serie. Voor deze nieuwe titel was ik de director van het leveldesign. Ik heb bijvoorbeeld vijanden en individuele levelmechanieken ontworpen en hield toezicht op de specificaties voor zulke zaken en bracht al deze elementen vervolgens samen om levels te creëren.
Dank jullie wel. En ook bedankt dat jullie de tijd willen nemen voor dit interview op afstand. Aangezien jullie zowel HAL Laboratory als Nintendo vertegenwoordigen, horen we graag uw mening over deze titel, inclusief ontwikkelingsverhalen en voorbeelden van trial-and-error die u heeft meegemaakt. Meneer Ninomiya, zou u willen aftrappen met een korte introductie van Kirby en de Vergeten Wereld?
Geen probleem. Kirby en de Vergeten Wereld is de nieuwste titel in de Kirby-hoofdreeks, maar het is ook Kirby's eerste volledige 3D-platformgame. De game speelt zich af op een nieuwe locatie, namelijk een wereld vol ruïnes van een oude beschaving. Spelers kruipen in de huid van Kirby terwijl ze vrij kunnen ontdekken en elk level kunnen voltooien. Net als in vorige games kan Kirby vliegen, vijanden opzuigen en hun krachten kopiëren, maar we hebben ook enkele nieuwe acties toegevoegd. Zo kunnen spelers kopieerkrachten ontwikkelen en gebruikmaken van de nieuwe Mondvol-vorm. Een kenmerk van de game is dus dat er allerlei acties zijn die je in de game kunt uitvoeren.
Sindsdien zijn we overgegaan tot een trial-and-error-benadering. We speelden met onconventionele gameplay-hoeken in relatief kleinere games in de serie(3) als een manier om het concept van een op Kirby gebaseerde 3D-platformgame verder te verkennen.