Na een toekomstige update kunnen spelers Pokémon Bank gebruiken om Pokémon die ze vingen in de Nintendo 3DS Virtual Console-versies van Pokémon Red, Pokémon Blue en Pokémon Yellow over te dragen naar hun exemplaren van Pokémon Sun of Pokémon Moon. Pokémon Bank is een applicatie die spelers hun Pokémon laat plaatsen, opbergen en beheren in eigen boxen op het internet. Meer informatie hierover is te vinden op de Pokémon Bank-website.